info@ simonschrijft.nl

06-28328939

Copywriting

Tussen offline en online teksten zit veel verschil. Online teksten zijn vaak een stuk korter, met korte alinea's, bij tekst op papier heb je de mogelijkheden een verhaal meer uit te diepen. Je kunt niet zomaar een offline tekst gebruiken voor een website! 

Copywriting is commerciële teksten bedenken. In overleg wordt besloten welk marketingplan wordt opgesteld. Welke platformen zijn geschikt en welke boodschap moet worden overgebracht? Wie is de doelgroep? 

Elke ondernemer wil meer omzet draaien en dus moet je zichtbaar zijn. Dat kan prima met folders, advertenties of brochures. Niet iedereen zit de hele dag met zijn hoofd boven een telefoon gebogen. Het inhuren van een copywriter helpt enorm om deze media goed te gebruiken. Samen met een dtp-er die een mooi ontwerp maakt, wordt in een handomdraai uw doelgroep bereikt. 

Kortom, een copywriter doet er alles aan om zijn lezer te overtuigen én te laten bewegen.

Sommige reclamecampagnes hebben aan drie woorden genoeg (denk aan Just do It van Nike). Voor andere zijn meer woorden nodig. Geen enkele klus hoeft hetzelfde te zijn.

Heeft u een bedrijfsovername voor de boeg en u wilt dit breed uitmeten? Een aantal van de vele mogelijkheden die er zijn:

·         Krant

·         Radio

·         Televisie

·         Vakblad

De mogelijkheden zijn eindeloos, voor alles zal de juiste snaar geraakt moeten worden.

Ik schrijf samen met u. Vertel wat u wilt vertellen, hoe u het wilt vertellen. Ik geef advies, bedenk plannen, overleg.

U als uitgever weet wel de advertenties te verkopen. Toch zult u de lezer ook moeten boeien met aansprekende redactionele teksten. Interviews, op locatie of telefonisch doe ik graag, want ik zie altijd weer iets nieuws.  Ik ben, vind ik zelf, breed onderlegd. Jarenlang gevoetbald, een opleiding gevolgd tot geschiedenisleraar. Een breed spectrum, zoveel is zeker.