info@ simonschrijft.nl

06-28328939

Copywriting

Tussen tekstschrijven en copywriting zit ogenschijnlijk niet veel verschil. Hoewel het ene een soort vertaling is van het andere, is er in de praktijk toch wel verschil op te merken. Gelukkig bied ik beide aspecten aan, u zult niet teleurgesteld achterblijven.

Copywriting is in wezen commerciële teksten bedenken. Een copywriter praat met zijn klanten, praat met een dtp-er. Een copywriter heeft contact met websitebouwers. Kortom, een copywriter doet er alles aan om zijn lezer te overtuigen én te laten bewegen.

Sommige projecten hebben aan drie woorden genoeg (Just do it). Voor andere zijn meer woorden nodig. Geen enkele klus hoeft hetzelfde te zijn.

Heeft u een bedrijfsovername voor de boeg en u wilt dit breed uitmeten? Een aantal van de vele mogelijkheden die er zijn:

·         Krant

·         Radio

·         Internet

·         Televisie

·         Vakblad

De mogelijkheden zijn eindeloos, voor alles zal de juiste snaar geraakt moeten worden.

Ik schrijf samen met u. Vertel wat u wilt vertellen, hoe u het wilt vertellen. Ik geef advies, bedenk plannen, overleg.

De content op uw website vraagt een hele andere aanpak dan de laatste items in een nieuwsbrief. Je kunt simpelweg niet het ene kopiëren en plakken in het andere. Stel je voor dat een roman op dezelfde manier is geschreven als de boodschap in een tv-commercial. Het slaat de plank volledig mis. Je praat tegen je moeder toch ook op een andere manier dan tegen je hypotheekadviseur? Het valt niet mee om overal maar wat anders voor te verzinnen. Gelukkig beheers ik meerdere aspecten, weet voor elke doelgroep de juiste 'tone of voice' te bepalen.